środa, 2 marca 2016

Racuchy z jabłkami

Niedawno stwierdziłam, że jak czegoś nie wymyślę to do końca edukacji będę wisiała całe poranki nad dzieciakiem albo i dwoma.
Jeszcze trochę!...Zaraz... Dziatwa niedospana a matka od dawna na nogach. Dzieci się złoszczą, ja denerwuję...
Jak mam stać nad śpiącymi królami to wolę w kuchni nad jakąś patelnią albo rondlem. Stwierdziłam, ze jak im zapachnie coś ciepłego to szybciej się wygrzebią, choćby po to, żeby nie wystygło!
Wprowadzam w życie!
Teraz kolejny dylemat! Co im produkować? Placki (dzisiaj), parówki, jajecznica... A co dalej?
Masz może jakieś pomysły na szybkie ciepłe i niedrogie?
Pomocy! Dobrze zaczęłam, warto ciągnąć dalej, póki się młodzi nie dopatrzą podstępu!

Racuchy z jabłkami - śnia- danie na szybko!

  • 4 jabłka,
  • 2 jajka
  • 0,5 kg mąki
  • 1 łyżeczka soli 
  • 1 łyżka cukru
  • 2 łyżeczki sody
  • 0.75 l. mleka
Jabłka trzeba obrać i pokroić na kawałki.Wszystko razem wymieszać. konsystencję ciasta regulować dodając mąkę lub mleko.
 Ja lubię jak jest gęste i nie za słodkie, stąd tez preferuję kwaśne jabłka.
Placuszki na patelni mają dość nieregularne kształty, gdyż w środku znajdują się kawałki jabłek.


Pod koniec smażenia stają się wyrośnięte i bardziej kształtne. A po usmażeniu - proszę! Częstujcie się!

6 komentarzy:

  1. mniam Mniam A mogę takie swojej książnice już zrobić?
    Proponuje naleśniki z parówką
    Naleśniki na słodko
    jajecznica majtka :)
    Kiełbaska na gorąco :) mniam
    Rybka smażona albo pieczona zapach sie rozchodzi po całym domku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, ze zrobisz jej frajdę, zwłaszcza jak dasz jej racucha w łapkę! Aby tylko nie napchała za dużo na raz do buzi!
      Dzięki za pomysły, wprowadzę do naszego menu. Intryguje mnie jajecznica majtka, jak ją się robi?

      Usuń
    2. Jadłam na Mazurach Jaja letko ścięte na boczku posypane szczypiorkiem do tego bułeczka podpiekana w piekarniku i masełko na to Mój mąż to się zajadał aż uszy się trzęsły :)

      Usuń
  2. Podobne placki jadłem u babki. Dobre były! Moje ciepłe śniadanie to smażona kaszanka, kiełbasa też smażona albo gotowana, najlepiej z musztardą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Znalazłam pomysły tutaj: https://www.facebook.com/kuchniaelexis/

    OdpowiedzUsuń