wtorek, 15 grudnia 2015

Pierwszy krok ku ...



Gotowy blok upycham do niewielkich foremek, wyłożonych folią spożywczą, później przykrywam nadmiarem tejże folii. Mam wtedy pewność, ze mój blok zawsze będzie pachniał jak należy a nie np. jak wędzonka stojąca obok w lodówce!






Wafle  z najstarszych przepisów mojej mamy. Dla mnie najlepsze! Robię je na każde święta.








A teraz zawi
jamy, przyduszamy lekko
i studzimy.

Pora schować swoje produkcje. Najlepiej w trudno dostępne miejsce! Przecież do świąt jeszcze kilka dni a w domu same łasuchy...

Ps. Wafle przyciskamy nie za mocno, bo inaczej zmienią się w mokry naleśnik! Kiedyś sprawdziłam to osobiście!






7 komentarzy:

  1. Też mam ulubiony przepis, sernik mojej babci.

    OdpowiedzUsuń
  2. z chęcią zjadłabym blok :) dawno nie robiłam i już wiem co zrobię pierwsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gosiu przepis na blok Bo nigdy nie robiłam a bym się skusiła: )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Składniki
      ● 1,5 kostki margaryny
      ● 1,5 szkl. cukru
      ● 6-8 łyżek kakao
      ● 2 łyżki mleka
      ● 50 dag mleka w proszku
      ● 4 paczki twardych herbatników
      Sposób przygotowania
      1.
      3/4 szklanki wody zagotowujemy z cukrem. Wlewamy mleko i dodajemy pokrojoną w kawałki margarynę (powinna mieć temperaturę pokojową). Gotujemy na małym ogniu, aż się roztopi. Zdejmujemy z ognia.
      2.
      Mleko w proszku mieszamy z kakao. Ciągle mieszając, stopniowo wsypujemy do masy.
      3.
      Herbatniki kruszymy w dość duże kawałki. Wsypujemy do masy czekoladowej i dokładnie mieszamy
      4.
      Keksówkę wykładamy folią aluminiową. Wykładamy masę czekoladową. Wierzch wygładzamy i przykrywamy brzegami folii. Wstawiamy na kilka godzin do lodówki

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Wafle
      2 niepełne szklanki cukru
      12 łyżek wody
      25 dag.margaryny
      25 dag mleka w proszku,
      2 - 3 łyżki kakao
      Wszystkie składniki wrzucam do garnka, rozpuszczam i masa gotowa.
      Prosto i smacznie.

      Usuń