wtorek, 7 kwietnia 2015

Taaka baba!

Sadełko sadełkiem, ale prawdziwa Wielkanoc nie może się obejść bez tradycyjnej baby! Oto najłatwiejsza (chyba) babka jaką sama zrobiłam!
Sama piekłam, sama też zajadam, no, z rodzinką i gośćmi się dzielę. Ciastem najpierw, a tuż potem - przepisem, bo pyszna! Podzielę się też z Wami!

Babka

  • 250g.masła
  • 1 szkl.cukru
  • 4 żółtka
  • 1 szkl. mąki
  • 2 łyżeczkisody
  • 1/2szkl.mleka
  • 2 łyzki kakao
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 4 łyżeczki dżemu z czarnej porzeczki
Masło i cukier zmiksować.Dodawać żółtka po jednym.Dodać mąkę, cukier i sodę, miksować na małych obrotach.Dodać resztę składników, wymieszać. Na koniec dodać ubite na sztywno białka, wymieszać łyżką. 
Piec najlepiej w formie na babkę (dużej) w 180 stopniach C,około 1h10min. Po wierzchu polać lukrem, ubrać wg. własnego gustu.

Ten przepis zdobyła moja mama i też się podzieliła....


5 komentarzy:

  1. Trochę się Pani spóźniła z tą babką, szukałam sprawdzonego przepisu! Wygląda bardzo ładnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta... jak gdzieś mają dobre jedzonko to mnie nie zaproszą!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładnie smakuje bo sprawdziłam. Poszła w 1 dzień!

    OdpowiedzUsuń
  4. Po świątecznych wypiekach śladu nie ma, szkoda!

    OdpowiedzUsuń
  5. nie przejmuj sie, jest miejsce, żeby zrobić następne! :-)

    OdpowiedzUsuń