piątek, 17 kwietnia 2015

Kosmetyka (prawie) naturalna

Zazwyczaj do utrzymania higieny używamy sprawdzonych środków kupowanych w sklepie lub u konsultantki firmy kosmetycznej (np. Oriflame). Jednak nie wszyscy mogą korzystać z dostępnych kosmetyków, Są osoby uczulone niemal na wszystkie składniki używane do ich produkcji! Czasem metodą prób i błędów trafiamy na odpowiedni dla nas produkt, jednak są też osoby którym nie potrafię szybko pomóc. Okazuje się, ze z niektórymi kłopotami można sobie poradzić bez ryzyka alergii. Dziś chcę się z Wami podzielić sposobem na nadmierną potliwość, której nie mogą powstrzymać nawet antyperspiranty.

Znalezione obrazy dla zapytania aptekarz
Trzeba wziąć parę kropel wody utlenionej i łyżeczkę sody , zrobić z tego papkę i posmarować ciało pod pachami. Podobno od rana do wieczora nie ma śladu wilgoci! Taką samą miksturą można myć tez zęby przy częstych stanach  zapalnych w jamie ustnej. Soda ma właściwości antyseptyczne,woda utleniona też odkaża. Sądzę, ze wpływa też na zapach z ust. Myślę, że może to być alternatywa dla  silnie chemicznych  kosmetyków, które mogą uczulać lub nie spełniają swojego zadania.
Ja na dłuższą metę nie mogła bym się obejść bez ładnie pachnącego dezodorantu i pasty do zębów, ale niektórzy ludzie szukają prostych a skutecznych sposobów.

Metodę tę opisał pan, który uczestniczył w warsztatach poświęconych m. inn. naturalnym kosmetykom. Bardzo żałuje, że nie miałam możliwości posłuchać dłużej...
Jeśli Wy również znacie jakieś zapomniane sposoby pielęgnacji ciała, napiszcie proszę!


4 komentarze:

  1. Moja babcia zawsze dolewała ocet do wody na ostatnie płukanie włosów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja też! Włosy się wzmacniały i były lśniące!

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja ocet dolewała do miedniczki na moczenie nóżek dziadzia

    OdpowiedzUsuń
  4. Wypróbuję na domowych ,,ochotnikach", Ciekawa jestem,jak zadziała?

    OdpowiedzUsuń