poniedziałek, 9 lutego 2015

Paluszek i główka...

Parę dni temu mój syn bardzo skarżył się na ból palca. Stękał, kwękał i lamentował. Paluch spuchł mu rzeczywiście! Próbowałam różnych czarów,  nic nie pomagało. Ani się nie stuknął, ani ukuł. I tak by bolało do dzisiaj. Pomogła wizyta u lekarza. Ta do której nie doszło. Jak to możliwe?
Dzieciak zapomniał o bólu, jak się wysiedział kilka godzin w poczekalni u lekarza. Dał dyla, gdy już mieliśmy wchodzić do gabinetu. I niech mi ktoś powie, że medycyna nie umie działać cudów!


Tymczasem zima się kończy. Bardzo nas nie wymęczyła, ale teraz może pokazać rogi. Szczególnie koniec zimy odczuwają buty. Zacieki, przecieki.. Na niektóre problemy można znaleźć sposób. Przede wszystkim zanim zaczniemy nosić buty trzeba je wypastować tłustą pastą do butów, wysuszyć, czynność powtórzyć. Wtedy buciki są zaimpregnowane przed roztopami. Zabrudzone buty myjemy mlekiem albo wodą z octem. to pomaga pozbyć się śladów soli. Tak umyte buciki trzeba wysuszyć i zaimpregnować. Można to zrobić tłustym kremem lub pastą do butów, ale tą tradycyjną. Pasta w płynie nie sprawdza się w zimie. Szczególnie, jeśli od razu po pastowaniu chcemy wyjść na mróz.Mokra skóra może nam popękać!
Na przemoczone buciki stosuję zwykłe gazety. Wypycham nimi buty a one wchłaniają wodę, Później stawiam je w ciepłe i suche miejsce, byle nie przy kaloryferze! Do rana powinny wyschnąć.
A brzydki zapach z butów też da się zneutralizować. Samochodowy pochłaniacz wilgoci lub koci żwirek wsypany do rajstopy i wsunięty do buta potrafi zdziałać cuda,
Czy pomógł wam ten wykład? A może macie swoje własne patenty na zimowe problemy z butami/

4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Falstart popełnił... Ferie się kończą za tydzień ;-))

    A plamy z butów można też oczyścić parą z wody z octem lub benzyną ekstrakcyjną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Siostra! Nie znałam tych sposobów! Akurat napadało i zaraz będzie ciapa1 Kazdy dsprawdzony sposób jest na wagę złota :-)
      Albo zadbanych butów!

      Usuń
  3. Gazety używałam do wypchania butów jak je chowałam po zimie. Nie deformują się podczas leżenia - sprawdziłam! Na zacieki soln sposobu nie znałam, wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń