niedziela, 21 grudnia 2014

Zagadnienie na dziś!

Moi drodzy, mam problem natury etycznej,i nie wiem co z tym fantem zrobić! Mam nadzieję, że coś podpowiecie! (Póki jeszcze czas!)
Dylemat związany jest ze zbliżającymi się świętami. Już przechodzę do rzeczy! Czy wysyłać życzenia świąteczne ateistom lub nie- katolikom? Czy pozdrawiać życząc wesołych świąt?
To było dla mnie zawsze oczywiste, osobiście nie spotkałam się z przykrościami. Dziś stanęłam przed tym dylematem, gdyż ostatnio  mam kilkoro takich znajomych i co? Udawać,ze święta nie istnieją? A może jednak przesłać im życzenia wszystkiego najlepszego? Na zdrowy rozum ktoś, komu się dobrze życzy powinien podziękować niezależnie od przekonań. Słyszałam, że niektórzy czuja się urażeni takimi życzeniami...
Jak Wy rozwiązujecie ten problem?

5 komentarzy:

  1. Hej. Unikam składania życzeń osobom, dla których święta nie istnieją. Uważam, że nie powinnam narzucać swojego światopoglądu. Rzeczywiście jest to niezręczne i takie osoby mogą się poczuć dotknięte.
    A póki co Tobie Siostra i wszystkim gościnnie tu bywającym życzę jak najbardziej zdrowych, wesołych i rodzinnych Świąt - tym co obchodzą oczywiście!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za życzenia
      Dołączam się do życzeń Zdrowych i Wesołych Świąt

      Usuń
  2. A dziękuję za życzenia, wzajemnie - pogodnych Świąt pełnych życzliwości ludzkiej i rodzinnej miłości !
    I mimo wszystko osobom które nie świętują życzę jak najlepszych dni, zdrowych i radosnych! Tak po prostu, bo ich lubię, a gdy się kogoś lubi, to zawsze się mu dobrze życzy! :-)
    Ale może rzeczywiście kartek świątecznych niektórym znajomym nie wyślę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie wiem co zrobić. Ja po prostu nie rozumiem po co się składa życzenia, więc tego nie robię. Nie ważne czy z okazji świąt czy urodzin. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzenia to jest coś dobrego, co chcesz by się wydarzyło w życiu kogoś kogo lubisz, ubrane w formę słowną. Ja życzenia składam przy okazji i bez okazji, np. gdy po raz 7 w tym miesiącu są imieniny (w kalendarzu). Rodzina sie już przyzwyczaiła, nawet przejmuje ten zwyczaj! Mnie jest miło!

      Usuń