niedziela, 28 grudnia 2014

Były święta!

Tak, były sobie. Moc roboty, a potem tak jak zwykle! Spodziewałam się napisać mały felietonik, ale po co? Osoby, których by on dotyczył i tak mają to w .. poważaniu, natomiast inni nie są w stanie sobie wyobrazić zaistniałych sytuacji!
 W każdym razie jedno, czym się mogę pochwalić, to moje świąteczne i wigilijne  dania! Nawet karp wręcz rozpływał się w ustach! Nadmienię skromnie, że tym razem byłam zdana na własne siły. Młode męskie ręce zajmowały się sprawami poza kuchennymi, bo przecież ktoś dom musiał posprzątać.
W ferworze zajęć, krzyków i uciech  umknęła mi rocznica ślubu! Która to? Tak prosto licząc to Syn plus rok! E... po co rachować,  takie stare dzieje! W każdym razie po raz pierwszy od lat przegapiłam. A kiedyś dziwiłam się innym, jak można zapomnieć o tak ważnym dniu? Szczególnie o swoim? Bo dla dzieci naturalny jest istniejący stan rzeczy. To co było ,,przed narodzeniem Chrystusa" właściwie nie mieści im się w głowie. Babcia zawsze była starszą panią o siwych włosach, matka urodziła się już dorosłą kobietą po przejściach a tato zawsze był po 40-tce... Prawdziwe życie liczy się odkąd małolat osobiście je kontroluje, reszta to mit i bajka. Co się dziwić dziatwie, sama się niekiedy nie pamiętam. nie do wiary, to mogłam być ja?
Prowadziłam dziś rozmowę dydaktyczną z mymi dzieciętami i zdałam sobie sprawę, ze nie byłam ich w stanie niczego nauczyć. Do wszystkich życiowych wniosków dochodzą sami, popełniając te same co ja błędy. Ba, nie biorą nauki nawet jeden z drugiego. Czyżby każdy człowiek żył jak ślepiec, po omacku? Sparzy się kilka razy zanim zapamięta, że tu ,,si "?
A teraz coś milszego.Tak na zakończenie świąt zjechali goście,
ostatnio byli lata temu! Oj, szczególnie Mały miał radochę, bo ich dotąd widział ze dwa razy w życiu! Duży i Wysoki nie raczyli nas zaszczycić swoim towarzystwem.Ich wybór, ich strata!


2 komentarze:

  1. Szkoda, że nie wiedziałam! Zapiszę i za rok sie przypomnę, szampan pęknie jak nic! Tymczasem spóźnione 100 lat naszej Parze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spóźnione więc ,,Dziękujemy" od Pary i za rok zapraszamy!

      Usuń