czwartek, 3 lipca 2014

Felietonik: Radzyń żyje kulturalnie!

 Radzyń nam się cywilizuje! Coraz więcej wydarzeń,które warto zauważyć! Że zacznę nie po kolei -od przyjazdu Krzyża  i Ikony Matki Boskiej z okazji Światowych  Dni Młodzieży, . Uroczystości zgromadziły nie tylko młodzież, trwały dwa dni i jak sądzę wydarzenie tej rangi nie powtórzy się zbyt szybko!

Jak nie po kolei , to teraz słów kilka o wystawie bardzo związanej ze sprawami ducha i sztuki ! Wiara i Historia Wykuta w Starym Medaliku. Taki jest  tytuł wystawy w Radzyńskiej Izbie Regionalnej, otwartej .27.06. 2014r.Autorem zbiorów jest Adam Król, młody pasjonata i zarazem ekspert w dziedzinie medalików i wszystkiego,co dotyczy jego eksponatów! Byłam na otwarciu tej wystawy i wierzcie mi, medaliki te  są bardzo ciekawe, ale wiedza,którą nam przekazał Adam -bezcenna! Ekspozycja potrwa do końca wakacji, może spotkacie tam jej twórcę i będziecie mogli usłyszeć częsć tych pięknych historii,które opowiadal w ten piątek?

Natomiast w sobotę 28.06  w galerii Oranżeria odbył się wernisaż malarstwa Łukasza Leszczyńskiego.Obrazy Ucho igielne - zdaje sie równiez można je jeszcze podziwiać.
Z rzeczy świeckich, lecz o nazwie związanej z tradycją chrześcijańską mieliśmy Noc Świętojańską ,22.06 ! Zaczęła się ona wczesnym popołudniem i trwała do późna. Występy młodych artystów ze  szkoły Muzycznej  zgromadziły tłum widzów. Mnie bardzo podobały się pokazy tańca. Młodzież szalała na scenie, budząc podziw publiczności! Jednak widzowie nie mieli okazji podziwiać tego,co ja widziałam . Na długo przed występem młodzi tańczyli za sceną. To nie była zwykła rozgrzewka, oni najwidoczniej kochają tańczyć! Cieszy mnie , że to, co lubią mogą pokazać innym! Widziałam  to osobiście z kramiku Oriflame. Własnie, moje Oriflame cieszyło się zainteresowaniem. Mam nadzieje, że parę osób zaraziłam bakcylem naturalnych kosmetyków! Koleżanki z wyrobami rękodzieła również miały masę gości. Nic w tym dziwnego, takich cudeniek, jakie zaprezentowały nie widuje się zbyt często
Tak wygląda skrócony - bardzo! - opis tego, co mnie osobiście porusza, dopiszcie jeszcze parę slow o imprezach, które mi umknęły!

4 komentarze:

  1. Trochę za daleko, ale ta wystawa Pana Adama kusi. Chętnie bym obejrzała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Adam planuje wydanie zbiorów w formie książkowej, tymczasem polecam link do jego bloga o medalikach;tam można zobaczyć medaliki a nawet zapoznać się z ich historią!
    http://medaliki.king22.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłem, widziałem, robi wrazenie!

    OdpowiedzUsuń